Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Από το ατομικό στο συλλογικό μέσα από εικαστικά μονοπάτια.

 


Τη φετινή χρονιά υλοποιήσαμε στο σχολείο μας ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που από τη μια επιδίωκε τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών/τριων σε εικαστικές δράσεις προωθώντας  τη  συλλογικότητα  και τη συνεργασία και από την άλλη να γνωρίσουν το έργο διαφόρων καλλιτεχνών, κυρίως του εικοστού αιώνα. Αφού περιηγηθήκαμε στο χρόνο εστιάσαμε σε δύο καλλιτέχνες που, αν και επέλεξαν διαφορετικές εικαστικές οδούς, δημιούργησαν κόσμους μαγικούς παίζοντας με το φανταστικό στοιχείο: α) το βέλγο ζωγράφο Ρενέ Μαγκρίτ (René Magritte) και β) τον ελληνικής καταγωγής Αλέξη Ακριθάκη.

Η χαρά και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριων κορυφώθηκαν  κατά το τελευταίο στάδιο του προγράμματος αυτό της υλοποίησης των έργων. Έχοντας ως έμπνευση το έργο του Α. Ακριθάκη πήραμε χρώματα και πινέλα και δουλέψαμε όλοι μαζί. Τα παιδιά  επέλεξαν σχέδια που τους άρεσαν και γέμισαν ένα τοίχο του σχολείου μας με τον καλειδοσκοπικό κόσμο του Ακριθάκη. Η ομαδικότητα με την οποία δούλεψαν ήταν αξιέπαινη και το συνεργατικό πνεύμα που επέδειξαν αντανακλάται και στο χρωματικό αποτέλεσμα του τοίχου, με την αρμονική συνύπαρξη πολυμορφίας και αντιθέσεων.

Η ευτυχής συγκυρία της δημιουργίας μιας νέας βιβλιοθήκης στο σχολείο μας αποτέλεσε τον δεύτερο καμβά μας. Με αφόρμηση το υπερρεαλιστικό έργο του Ρ. Μαγκρίτ, δημιουργήσαμε και πάλι ομαδικά, ένα φανταστικό «παράθυρο γνώσης». Η επιλογή του θέματος και ο συμβολισμός έγινε μετά από συζήτηση με τα παιδιά και η εμπλοκή τους σε όλα τα στάδια υλοποίησης ήταν ενεργή και ενθουσιώδης. 

 

Ο συντονιστής εκπαιδευτικός

Σωτήρης Γκουσγκούνης

ΠΕ08 Καλλιτεχνικών