Το συγκεκριμένο μάθημα εισήγαγε τα παιδιά στην αναγνώριση και κατανόηση
των οπτικών κειμένων, καθώς και στην οπτική αναπαράσταση των λέξεων.
Παράλληλα, μελετήθηκε η σημασία και ο ρόλος της γραφιστικής και της
εικονογράφησης στην επικοινωνία και την καλλιτεχνική έκφραση.
Επισκεφτήκαμε
την ψηφιακή έκθεση «Η ποίηση στο σχήμα των πραγμάτων» του Αρχαιολογικού
Μουσείου Θεσσαλονίκης, μελετήσαμε την ποιητική συλλογή “Calligrammes”
του Γκυγιώμ Απολλιναίρ, είδαμε εξώφυλλα βιβλίων γνωστών Ελλήνων ποιητών,
και κάλλιγραμς της ποπ κουλτούρας.
Παρατηρήσαμε πως τα καλλιγράμματα
αποτελούνται από προτάσεις που γράφονται πάνω στην επιφάνεια του
χαρτιού, ακολουθώντας οποιαδήποτε κατεύθυνση. Η γοητεία τους συνίσταται
στη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο περιεχόμενο των προτάσεων και στην
τελική εικόνα που παρουσιάζουν οι γραμμένες προτάσεις.
Στην συνέχεια,
οι μαθητές/τριες μέσω της τεχνικής της προσομοίωσης, ανέλαβαν ως
γραφίστες, να εικονογραφήσουν το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής
«τραγουδάκια του Φωτούλη» του Γιάννη Ρίτσου. Σχηματοποίησαν εικόνες που
αναδύονται από το ποίημα, υπό τη μορφή των καλλιγραμμάτων και επινόησαν
πιθανές χρήσεις των λέξεων και διαφορετικών τρόπων της σύνθεσης αυτών,
ξεκινώντας από προσχέδια ώστε να καταλήξουν στην τελική ιδέα.