Σάββατο 20 Απριλίου 2024

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

 


Το σχολείο μας είχε την χαρά να φιλοξενήσει δύο Γερμανούς εκπαιδευτικούς από το σχολείο Wiestorschule από την πόλη Überlingen της Γερμανίας. Οι συγκεκριμένοι εκπ/κοί επισκέφθηκαν το σχολείο μας στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+ KA122 Job Shadowing με σκοπό, μέσα από την παρατήρηση της διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθησιακών αντικειμένων, να επιμορφωθούν ατομικά και να επιστρέψουν στο σχολείο τους επιχειρώντας να εφαρμόσουν επιτυχημένες διδακτικές πρακτικές και δραστηριότητες που παρακολούθησαν. Η κινητικότητα αυτή είχε διάρκεια μια εβδομάδα και συγκεκριμένα το διάστημα 29 Μαρτίου – 4 Απριλίου 2024.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, οι Γερμανοί εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε δύο διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου:

v   Με τη Δ’ τάξη στο χωριό Περβολάκια Κισάμου, όπου ξεναγήθηκαν στο ελαιουργείο, στον ελαιώνα, και στο τυροκομείο της οικ. Παπαγιαννάκη. Η φιλοξενία των ιδιοκτητών ήταν άριστη και οι επισκέπτες μας έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, παρατηρώντας ότι οι μικροί μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους γύρω από τη διαδικασία της παραγωγής ελαιόλαδου και τυροκομικών (βασικά προϊόντα της Κρητικής γης), βιωματικά και σε επαφή με τη φύση.

v  Η δεύτερη εξωσχολική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με τις τάξεις Δ’ και Ε’ στο ΒΙΟΠΑ - Καλλιτεχνικό Χωριό «Βερέκυνθος», όπου επισκέπτες και μαθητές παρακολούθησαν εργαστήριο κατασκευής μάσκας με ανακυκλώσιμα υλικά που απεικόνιζαν ζώα. Ήταν μια διαδικασία πολύ δημιουργική που εμπεριείχε την εμπλοκή των μαθητών στην κατασκευή της μάσκας υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση της κ. Σ. Βασιλειάδου.

Όσον αφορά στην διδασκαλία μαθημάτων εντός σχολείου, το ενδιαφέρον των Γερμανών εκπαιδευτικών εστιάστηκε στα γνωστικά αντικείμενα των Μαθηματικών, των Εικαστικών και της Μουσικής. Έτσι, το σχολείο, ανταποκρινόμενο στα αιτήματα αυτά, παρουσίασε άριστα οργανωμένες διδασκαλίες Μαθηματικών στις τάξεις Β’ (επανάληψη της προπαίδειας του 3 μέσα από την ανάγνωση παραμυθιού), Ε’ (Ορθογώνιο Παραλληλόγραμμο, Περίμετρος-Εμβαδόν με χρήση μαθησιακού αντικειμένου από τον ιστότοπο του Φωτόδεντρου - Geogebra), ΣΤ’ (Άλγεβρα - Εξισώσεις πρώτου βαθμού και με τη χρήση ψηφιακού εργαλείου προσομοίωσης από τον ιστότοπο PhetColorado) και Τ.Υ. (διδασκαλία Μαθηματικών σε αλλοδαπούς μαθητές με το ψηφιακό πρόγραμμα Akelius). Στο αντικείμενο των Εικαστικών οι Γερμανοί εκπ/κοί παρακολούθησαν εργαστήριο κατασκευής της μάσκας του Μινώταυρου στην Ε’ τάξη αφού είχε προηγηθεί η ιστορική αναφορά στη Μινωική εποχή. Επίσης, μαθητές από όλες τις τάξεις συμμετείχαν σε ομαδική εικαστική δημιουργία ζώων σχεδιασμένα με την σκίαση της παλάμης τους στο χαρτί. Στο μάθημα της Μουσικής οι εκπ/κοί απόλαυσαν ελληνικά και ξένα τραγούδια από τις τάξεις Β’ (κάλαντα Λαζάρου), Δ’ (το Κοκοράκι) και Στ’ (“Imagine” και “We are the world” σε δύο γλώσσες – Ελληνικά και Αγγλικά).

Κατά την τελευταία ημέρα της επίσκεψής τους (4-4-2024) όλες οι τάξεις είχαν προετοιμάσει δρώμενα (τραγούδια, θεατρικά σκετς, αφίσες) γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2-4-2024) αλλά και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4-4-2024). Οι παρουσιάσεις των μαθητών ήταν ευφάνταστες και δημιουργικές, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα όλων των παρευρισκόμενων. Την ίδια ημέρα μαθητές και μαθήτριες διαφόρων τάξεων παρουσίασαν παραδοσιακό κρητικό χορό αλλά και χορό Zumba.

Παράλληλα με όλες αυτές τις δραστηριότητες οι εκπ/κοί ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους του σχολείου, πραγματοποιώντας σύντομες επισκέψεις σε κάποιες τάξεις, συμμετέχοντας σε υγιεινό δεκατιανό στο μάθημα των Γερμανικών, συμμετέχοντας σε προπόνηση μπάσκετ από ειδικευμένους προπονητές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, απολαμβάνοντας την Κρητική φιλοξενία τόσο των εκπ/κών του σχολείου μας όσο και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και νιώθοντας τους εαυτούς τους πραγματικά μέλη της σχολικής μας κοινότητας κατά τη διάρκεια της επταήμερης επίσκεψης. Κατά τις απογευματινές ώρες επισκέφθηκαν αρκετά αξιοθέατα της πόλης των Χανίων συνοδευόμενοι από εκπ/κούς του σχολείου.

Η συγκεκριμένη δράση της επίσκεψης των Γερμανών δασκάλων κρίθηκε απολύτως επιτυχημένη ως προς την οργάνωση και τη στοχοθεσία της. Οι εκπαιδευτικοί αποχώρησαν από το σχολείο μας πιο πλούσιοι σε εμπειρίες, γνώσεις και βιώματα της ελληνικής κουλτούρας και της σχολικής πραγματικότητας, όπως αναφέρθηκαν στον απολογισμό-ανατροφοδότηση που πραγματοποιήθηκε την τελευταία ημέρα στο σχολείο μετά το πέρας των μαθημάτων. Ιδιαιτέρως, εντυπωσιάστηκαν από το βαθμό ενσωμάτωσης των μαθητών του σχολείου μας με διαφορετικές μαθησιακές δυνατότητες στη σχολική πραγματικότητα, αλλά και την θετική αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

Συνάμα, η επίσκεψη των Γερμανών εκπαιδευτικών στο σχολείο μας αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για όλους μας. Μέσα από ανοιχτές συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων πετύχαμε τα ακόλουθα:

·        Αποκομίσαμε νέες προοπτικές και γνώσεις.

·   Γνωρίσαμε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, μεθόδους διδασκαλίας και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, διευρύνοντας τους ορίζοντές μας.

·     Ενισχύσαμε την διαπολιτισμική κατανόηση μέσα από την επαφή με εκπαιδευτικούς από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, καλλιεργήσαμε την αλληλοεκτίμηση και την κατανόηση της ποικιλομορφίας.

·   Αναπτύξαμε συνεργατική αλληλεπίδραση με τους ξένους συναδέλφους μας, καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας, ομαδικότητας και επίλυσης προβλημάτων.

·   Εμπνευστήκαμε καινοτόμες δράσεις, μοιραστήκαμε ιδέες και καλές πρακτικές, αντλώντας έμπνευση για βελτιώσεις και καινοτομίες στο δικό μας σχολείο.

·      Δημιουργήσαμε δεσμούς φιλίας, θέτοντας τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες και ανταλλαγές μαθητών και εκπαιδευτικών.

Ως σχολείο, προσβλέπουμε σε μελλοντική συνεργασία με το σχολείο Wiestorschule στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και την ανταλλαγή επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών μας.